Takenoko – recenzija

Pre mnogo godina, kinesko i japansko carstvo su sklopili primirje, a simbol istog bila je džinovska panda, poklon Kine Japanu. Japanski car je naredio da se izgrade velelepni vrtovi, zasadi bambus, a panda je radila ono što panda najbolje zna – klopala je bambus. Tu negde vi ulazite u priču.

takenoko društvena igra kutija

• Tip: porodična igra
  • Vreme: 45 minuta
  • Broj Igrača: 2-4
  • Mehanizmi: akcioni poeni, šestougaona mreža, bacanje kockice, bodovanje na kraju igre, sakupljanje setova, modularna tabla, postavljanje pločica
  • Dizajner:  Antoine Bauza
  • Izdavač: Games4You, Bombyx
  • Izdato: 2011.

Takenoko je društvena igra sa kojom smo se susretali i ranije. Uostalom, originalno je objavljena pre više od jedne decenije. Pravi porodični hitić, igra je dobila i osveženo izdanje koje je ispeglalo određena pravila, a upravo nam je to izdanje nedavno stiglo iz Games4You, lokalizovano na srpski jezik. Igrajući kao baštovani u carskom vrtu, igrači će pokušati da ispune sve prohteve dotičnog, uključujući raspored zemljišta u vrtu, visinu bambusovih stabala, ali i koliko će jedna debeljuškasta panda uspeti da klopa taj isti bambus.

Zadatak koji je pred vama je potpuno takmičarski, da ne bude zabune. Iako svi zajedno gradite vrt i uzgajate bambus, samo jedan igrač odnosi pobedu kao najbolji baštovan japanskog carstva. Na početku igre, ali i tokom samog trajanja, dobićete tajne ciljeve. Oni mogu da budu tri pomenuta načina bodovanja – da uzgojite specifični tip bambusa do određene visine, da panda pojede tačno naznačene komade bambusa, ili da napravite tačno određen raspored placeva u vrtu. Čim neko izvrši određen broj zadataka (u zavisnosti od toga koliko vas je za stolom), kreće poslednja runda i onda finalno bodovanje.

takenoko na srpskom

Takenoko je, načelno, relativno jednostavna igra. Ipak pričamo o naslovu koji je za uzrast od 8 i više godina. Na svom potezu igrate tačno dve akcije i to različite, a birate između postavljanja nove šestougaone pločice placa, navodnjavanja, pomeranja baštovana ili pande, ili uzimanja novih kartica zadataka. Da, navodnjavanje, jer bambus ne može tek tako da raste iz zemlje. S obzirom da se kanali prave kao povezana mreža, to dodaje ozbiljnu glavolomku u kombinaciju – da li ćete i kako širiti vrt, da li želite da navodnjavate placeve koji vam trebaju za uzgoj bambusa rizikujući da tako drugi igrači isto dobiju poene, šta ako panda dođe i pojede sve? Postoji takođe i kockica vremenskih (ne)pogoda koju bacate na početku svog kruga i ista vam može dati dodatni potez, poboljšati neki plac, ili omogućiti da pomerite pandu gde god želite, između ostalog.

Nego, pominjem stalno tog simpatičnog crno-belog medveda. Panda je super simpatična figurica koju ćete šetati po vrtu i tako sakupljati delove bambuse za svoje ciljeve. On je sušta suprotnost od baštovana koji, jel te, gaji bambus. Igra se lako pretvori u “natezanje” između igrača koja će od ove dve figure ići kuda, kao da već osnovna glavolomka sađenja bambusa i navodnjavanja sve većeg vrta nije bila dovoljna. Kad već pominjem figurice, produkcija je stvarno fantastična. Sve što dobijate u kutiji je lepo ilustrovano, a milina je slagati bambus u visinu kao toranj.

Pravila igre Takenoko su možda lepo ilustrovana i počinju simpatičnim stripom koji daje ton ostatku igre. Doduše, imaju solidno začkoljica koje će mlađim igračima verovatno praviti probleme dok ne ukopčaju sve. Menjana su na određenim mestima u odnosu na originalno izdanje, a svakako bi značila neka referentna kartica pored lepo ilustrovanih tabli za igrače, jer se lako može desiti da zaboravite neke ključne elemente tipa da baštovan dodaje stabljiku bambusa i na okolna polja iste boje ako su navodnjena. Takođe, iznenadilo me je da partije mogu i da se solidno oduže (više od naznačenih 45 minuta) zbog ranije pomenutog jurcanja figurica po tabli.

takenoko društvena igra panda

A i panda je simpatičan

Takenoko je, konačno, još jedna lepa lokalizacija. Igra je već bila solidno popularna kod nas zbog svoje zen teme, a sada je pristupačnija još većem krugu igrača. Možda nije spektakularan i inovativan naslov kao Quacks of Quedlinburg ili urnebesna kao Kriptograf, ali je i dalje fina porodična zabava, naravno, ukoliko ste spremni da svoje poletarce učite pravilima koja imaju poneku kvaku.

Igru za potrebe recenzije ustupio Games4You.

Ostavite komentar ili postavite pitanja na našem sajtu. Pridružite se diskusiji na našem Discord serveru. Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook, Twitter i Instagram.