Boardgames

Otkazana Prison Architect društvena igra

prison architect društvena igra

Tek što je puštena u pretprodaju, društvena igra Prison Architect je stavljena na led. Verovatno zauvek.

PSC Games je nedavno pokrenuo Kickstarter kampanju za Prison Architect: Cardboard Country Penitentiary, stonu adaptaciju istoimene video igre iz Paradox Interactive. Međutim, malo nakon početka kampanje, ista je otkazana uz vrlo nedefinisano obrazloženje. Šta je zaista zaista dovelo do otkazivanja objasnio je David Turczi, jedan od dizajnera igre:

“Mnogi su nas pitali, uključujući i naše prijatelje i ljubitelje društvenih igara, zašto uopšte pravimo Prison Architect društvenu igru. Pokušavali smo i sami da odgovorimo na ovo pitanje”, započeo je Turczi objašnjenje u temi na BoardGameGeek forumu, listajući neke kritike i odbrane ideje, među kojima je bilo i “pa, postoji već video igra”.

“Ako bismo napravili igru za koju veliki broj igrača kaže “ovo me čini uznemirenim”, a mi na to odgovorimo “pa šteta onda”, svesno ih izbacujemo iz kruga ljudi koji mogu da uživaju u našim igrama. Taj osnovni princip, donošenje radosti ljudima putem komada kartona i ljudske konekcije, je potpuno nekompatibilan sa idejom pravljenja igre zbog koje gubimo značajan broj članova te komune. Ne možemo napraviti veselu igru o lišavanju ljudi slobode, gde je cilj da se osećaju prijatno dok im se uskraćuje ljudskost, samo zato što je to pogrešno, ili zato što bi se zatvori mogli zameniti nekim drugim vidom rehabilitacije od zločina. Ne treba da napravimo ovu igru jer je realnost na koju nas podseća i preko koje ovlaš prelazi nešto što čini mnoge da se osećaju neprijato, ljutito i tužno. Ako bismo nastavili (sa projektom), isključili bismo te ljude, a to bi značilo da smo promašili naš cilj uključivanja više ljudi u svet igara, u našu komunu radosti i kartonskih tabli.”

Turczi i kodizajnerka igre Norali Lubers za zatim zatražili od izdavača da im imena budu uklonjena sa projekta i svog promotivnog materijala, uključujući i BGG stranu. Takođe su se odrekli i sve potencijalne zarade koju bi igra imala. Na kraju, dizajner je naglasio da će on i Lubers pokušati da postojeće mehanike iz igre adaptiraju u neki novi naslov.

U trenutku otkazivanja, za projekat je sakupljena 31 hiljada dolara od traženih 85 hiljada, a već u prvom satu je igru bekovalo 450 Kickstarter korisnika. Igra je i dalje dostupna za igranje preko Tabletopia platforme.

Ostavite komentar ili postavite pitanja na našem sajtu. Pridružite se diskusiji na našem Discord serveru. Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook, Twitter i Instagram.

Zašto ne biste ostavili komentar na tekst? / Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.