Tanto Cuore: Winter Romance – recenzija

• Vreme: 30-60 minuta
    • Broj Igrača: 2-4
    • Mehanizmi: Izgradnja špila
    • Dizajner:Masayuki Kudou
    • Izdavač: Japanime Games
    • Izdato: 2018.

Dakle, stigosmo i do jedne anime društvene igre, sobarica i treptanja bademastim okicama. Budimo realni, bilo je neminovno da se to desi na vašem i našem Pitchwiseu. Tanto Cuore: Winter Romance nam se tako našao na stolu – kutijica koja kipi od karata, ljubavi i već pomenutih anime likova. Tojest, sobarica i batlera, sa romansom koja samo čeka da se dogodi dok ste rekli “Senpai notice me!”. Pljesnite ovu igru na sto i garantujem da niko neće ostati ravnodušan.

A šta vas tek čeka u kutiji! Biću potpuno iskren, malko sam crveneo kada sam prvi put izneo igru u javnost i prijateljima objašnjavao šta ih očekuje u narednih šezdesetak minuta. “Pa… um, vidiš, bićemo bogate porodice i, kako da kažem… sakupljamo poslugu, da, sobarice (maids). Ima tu i muvanja i spletki i… čekaj, nemoj da ideš!” Jasno vam je šta mislim. Uostalom, ovo je igra čije su karte drečavo roze pozadine, gde je glavni resurs ljubav (srca), a suzne okice vas gledaju sa svake druge ilustracije. Sve je slatkasto-bljakasto. Sve je tako prokleto kawaii desu desu. I predivno je!

Biću dosadan na sekund i objasniti šta vi to kog vraga ovde kartate. Razumem da nakon ovakvog uvoda jedva čekate da vidite postaje li igra ono što mislite da postaje (spoiler: ne, nek vas je sramota!), ali moramo i da popričamo o mehanikama. A tu je Tanto Cuore poprilično sličan klasiku deckbuilding žanra, Dominionu. Imate karte ljubavi/novca, na potezu igrate jednu akciju i imate jednu kupovinu. Baš kao u Dominionu, talon sastavljate od povećeg broja setova, a karte tj. likovi vam mogu dati dodatne akcije i kupovine, više para, poene, ili neke zabavne momente poput pogađanja vrednosti sledeće karte. Igra se veoma brzo objašnjava, a odlična ikonografija ne ostavlja mesta zbunjivanju. Vi, naravno, želite da u špil ubacite poslugu koja vredi neke poene, dok se neki od njih mogu trajno zaposliti kada izlaze iz špila i daju bonus na kraju partije.

Sigurno ste se do sada zapitali gde je u svemu tome romansa. Osim u naslovu, naravno. Jedan od ključnih momenata u Tanto Cuore je provodadžisanje, odnosno muvanje sobarica i batlera. Međutim, ljubav se ne rađa tek tako, jer morate prvo ugrabiti kartu romantičnog mesta, a onda odabrati ko će iz vaše ruke da pokuša da treptanjem okicama zadobije simpatiju člana posluge drugog igrača. Možda ćete morati i da tu ljubav “podmažete” malo dodatnim kartama ako se golupčići ne slažu odmah. Na kraju možete i da im organizujete kawaii venčanje. Sem što je to slatkasto, korisno je i vama jer kradete kartu od drugog igrača i, uz malo sreće, prekidate mu kombo koji je imao.

Romansa je često prevrtljiva. Kao što možete reći da su se dvoje tako smuvali, tako se može i spletkariti, čak dovesti do raskida. Srećni parovi donose velike bonuse na kraju igre, tako da je opcija za pakosne igrače pokušaj raskida, ili čak pokretanje lavine – ipak je zimska tema u pitanju. Različitih puteva do pobede je poprilično i jako nam je zabavno bilo da isprobavamo brojne kombinacije, dok smo usput pleli priču o našim buržujskim familijama gde fasade od španskog zida i glancanja monokla kriju jurenje za suknjama i cmakanje ispod drveta trešnje.

Koliko god da smo se zabavili uz igru i nas i slučajne prolaznike oduševljavali crteži (priznajemo, bilo je i podosta prevrtanja očima), imamo par sitnih zamerki. Stvarno sitnih, majušnih. Ali, moramo da ih istaknemo. Tempo igre jako zavisi od likova dostupnih na talonu, tako da se može desiti da se tokom cele partije samo jednom zasvira svadbeni marš, a do drame ni ne dođe. Igrači su jednom prilikom grabili likove koji sami po sebi donose poene i tako rano okončali partiju. Iako je to sasvim legitimna strategija, nekako se stvori utisak da glavna tema – romansa – onda padne u zapećak.  Pored toga, mislim da je Sonny kao karakter prejak, tj. za 6 srca donosi previše prednosti i da je mogoa komotno da bude još skuplja karta.

Trepnućemo i mi okicama ka Tanto Cuore: Winter Romance. U pitanju je fin deckbuilder sa interesantnim idejama i simpatičnom temom. Definitivno nešto što se retko viđa, barem ovako daleko od zemlje izlazećeg sunca, iako mehanički ne odskače puno od onoga što kartične igre već smatraju “starom modom”. Pa nek i malo crvenite u licu dok postavljate ovo na sto usred prepunog kluba, mala je to cena da nađete novu waifu.

Igru ustupio izdavač Japanime Games