Card Games

Myths at War – recenzija

Svi znate one rasprave gikova oko toga ko je jači – Hulk ili Supermen, Gandalf ili Dambldor, vrata ili Hodor… Sudari titana su ipak originalno potekli iz mitologija, a sada smo zaigrali igru u kojoj sudarate nekoliko “ratničkih” mitologija sveta.

Myths at War

• Tip: kartična igra
  • Vreme: 20 minuta
  • Broj Igrača: 2-4
  • Mehanizmi: sakupljanje seta, sklapanje špila unapred
  • Dizajner: Francisco Gallego Arredondo
  • Izdavač: GDM Games
  • Izdato: 2013.

Myths at War je kartična igra u kojoj ćete voditi božanstva i heroje iz egipatske, japanske i nordijske mitologije. Originalno objavljena u Španiji 2013. godine, igra je već imala jedno englesko izdanje, a krajem ove godine će se ponovo vratiti na police internacionalnih prodavnica. Upravo to novo izdanje je nama palo šaka. Za razliku od Magic the Gathering, ovde samo kupite kutiju i sve karte su već tu.

“Za igranje je dovoljno da kupite jednu kutiju i sve karte su tu.”

Ali, nije samo biznis model specifičan za ovu igru, već i način na koji se prave špilovi. Prvo, birate kartu panteona kog ćete igrati. Zatim, sastavljate ne jedan, već dva špila sa kojima igrate. Špil bogova mora da ima najmanje 20 karata, dok takozvanih “tvorevina” morate imati najmanje 30. Postoje tu i dodatna sitna ograničenja, pre svega što je limit na 2 karte koje se aktiviraju tokom borbi i da nema mešanja mitologija. Dobra stvar je što su ti limiti tačno tačno ono što dobijate u kutiji. Srećom, ne mora se kupiti dodatna kutija kako biste iskoristili sve mogućnosti i napravili čak tri igriva špila.

“Pravila nisu komplikovana, ali ih verovatno nećete razumeti iščitavanjem propratne knjižice.”

Dobro i kako onda sve ovo funkcioniše? I dalje smo u teritoriji “čudno je”. Pre svega, protivnika ne morate nužno nalemati, već samo dogurati moć svog božanstva na 30 poena moći. Dalje, špil bogova se deli na proročišta, četiri manja špila iz kojih se odigrava po karta na početku poteza, te povlačenjem moći iz centralnog panteona ili sa drugog heroja pokušavate da privolite određeno božanstvo da se bori za vas. Kako igra odmiče, svaki taj prenos moći povlači više poena, te istovremeno približava igrača do granice poraza, ali i ojačava armiju, pa se stvara potreba za balansiranjem između onoga što želite da odigrate i ostajanja u igri. Dalje faze su manje-više ono što je poznato: odigravanje specijalnih karata, dodavanje opreme i magija likovima, borbe i onda sve ispočetka.

Sve ovo što sam vam do sada objasnio o igri imao sam solidnu glavobolju da prokljuvim sam iz priložene knjižice. Pravila su objašnjenja zbrda-zdola, sa gomilom objašnjavanja određenih detalja pre nego što uopšte imate priliku da shvatite kako upšte izgleda igra postavljena na tabli (slika za setup je pri samom kraju pravila), dok su neke sitne ali vrlo bitne stvari ili potpuno izostavljene, ili samo usput pomenute tipa gde odlaze karte kada su poražene na određene načine. Ova igra se uči uz gledanje nekog video tutorijala koji vas detaljno provodi kroz sve segmente.

Myths at War je, i pored rogobatnih pravila, veoma pristojna kartična igra sa dosta interesantnih ideja i mehanika. Politika prodaje igre je za svaku pohvalu, uz nadolazeće izdanje sa još tri mitologije – Asteci, Grci i neizbežni Ktulu mitos – mada se oseća određena limitiranost pri sastavljanju špilova i vrlo teško je povratiti se u borbu posle neke teže borbe. Kombinovanje kutija je takođe moguće, kao i igranje u 4 igrača, a igri svakako nedostaje makar jedna ekspanzija za tri fakcije iz osnovnog izdanja. Ukoliko tražite kartičnu igru sa specifičnom temom okršaja različitih mitologija i da pritom ne zahteva besomučne kupovine, Myths at War bi mogla biti igra za vas.

Primerak igre za recenziju ustupio izdavač.

Koja je vaša omiljena kartična igra? Ostavite komentar ili postavite pitanja na našem sajtu. Pridružite se diskusiji na Pitchwise.net Discord serveru!

Categories: Card Games, Recenzija, Serbian