Holmes: Šerlok protiv Morijartija – recenzija

Kada je 1887. godine mladi engleski lekar, Artur Konan Dojl, uspeo da objavi svoju prvu knjigu o privatnom detektivu Šerloku Holmsu, verovatno nije ni slutio da je stvorio karaktera koji će u narednih 130 godina postati jedan od najpoznatijih fiktivnih likova, a glavni junak mnogih filmskih ostvarenja, serija, kompjuterskih i društvenih igara.

8

• Tip: porodična igra
    • Vreme: 20-30 minuta
    • Broj Igrača: 2
    • Mehanizmi: postavljanje radnika, skupljanje setova, povlačenje karata
    • Dizajner: Diego Ibañez
    • Izdavač: Igroljub
    • Izdato: 2015.

Holmes: Šerlok protiv Morijartija je igra postavljanja radnika i skupljanja setova u kojoj se dva igrača bore da reše slučaj, odnosno da prikriju dokaze vezane za ekploziju u zgradi Parlamenta.

bg_holmes_02

Igra traje 7 dana, odnosno poteza u kojima igrači koriste svoja 3 radnika, stavljajući ih na poznate karaktere iz romana o Šerloku Holmsu koji se uvode u igru iz dana u dan. Tu su, pre svih Votson, gospođa Hadson i inspektor Lestrad, ali i drugi poznati likovi koji će igračima donositi tokene istrage ili im dozvoliti da ih troše kako bi skupljali različite tragove.

U tipičnom stilu skupljanja setova, tragovi na sebi imaju različite brojeve koji prikazuju kom setu pripadaju, odnosno koliko identičnih tragova ima i broj poena koje donose igraču koji ima većinu na kraju partije. U odnosu na ostale predstavnike žanra, svaka protivnikova karta iz seta u kojem ste vi odneli pobedu vama oduzima poene, dok pun set bez džokera donosi dodatni prestiž za vlasnika!

bg_holmes_08

Postavljanje radnika je takođe pretrpelo sitne izmene u odnosu na standard. Tako da radnici ostaju na poljima koja su zauzimali tokom prethodnog poteza, dok je postavljanje na zauzeta polja zabranjeno samo ako se radi o još jednom vašem radniku. S druge strane, ako oba igrača odigraju istu akciju (osim osnovne 3), taj karakter je umoran i preskače naredni dan.

Verzija koja se našla na našem stolu je u izdanju Igroljuba i dolazi sa pravilima na srpskom jeziku. Karte i komponente su poprilično kvalitetne, a ilustracije blago iskarikirane, ali veoma lepe. Poseban plus za dvostranu tablu koja sa zadnje strane izgleda kao korice dnevnika doktora Votsona.

bg_holmes_06

Obe osnovne mehanike igre su malčice promenjene, taman toliko da ostanu proste i pristupačne, ali i da iskusnijim igračima donesu nešto novo, zanimljivo, ali i da povećaju nivo potrebnih taktičkih odluka. Redosled odigravanja radnika je veoma bitan, jer otključava već odigrana polja, a akcije koje oba igrača tretiraju kao jake će često biti zatvorene svaki drugi potez. S druge strane, kod skupljanja seta, svaka karta je bitna, pa nećete biti potpuno isfrustrirani jer vas je protivnik prestigao, jer će mu karte sa vaše table oduzeti barem neke poene!

bg_holmes_10

Primedbe imamo na dve sitnice; nelogičnu promenu teme u odnosu na englesku verziju igre u kojoj se braća, Šerlok i Majkroft, takmiče da reše slučaj, dok im različiti karakteri pomažu. Igra je mehanički identična, čak je i blago unapređena jer je uveden i dodatni karakter, ali je ova promena i dalje teško objašnjiva. Pored toga nam se nije svidela ikonografija koja opisuje akcije na kartama, mada se posle par odigranih partija ovo lako zapamti.

bg_holmes_05

Za laganu i prostu igru, Holmes se poprilično dobro drži po pitanju repetitivnog igranja. Osim osnovna 3 karaktera, preostalih 8 pozicija će biti nasumično popunjavano kroz igru, što ekstremno utiče na raspoložive akcije, naročito što za neke od njih efekat zavisi od dana u kojem su odigrane. Pored toga tu je i nasumičan prikaz karata iz špila sa tragovima, kao i opcion način igranja sa rezervisanjem tragova ili Majkroftom koji donosi Raciju ili Gala večeru, događaje koji dodatno unose pometnju u igru, mada i povećavaju nasumičnost.

bg_holmes_03

Holmes: Šerlok protiv Morijartija je savršena igra za sve one koji igre vole da igraju u paru, a ljubitelji su najpoznatijeg detektiva na svetu. Uz lagana pravila, kratko vreme igranja, zanimljive, ali ne prezahtevne odluke, ova igra je i odličan uvod u svet društvenih igara, u čemu definitivno pomaže i prevod pravila na naš jezik.

Igru je za potrebe recenzije ustupio Klub Astal.