7 Wonders Duel – recenzija

7 Svetskih Čuda je lista građevina koja se u različitim oblicima pojavljuje još od I ili II veka pre nove ere koja je služila kao svojevrsni vodič za antičke turiste i putnike. U danas poznatom obliku nastala u doba Renesanse kada je većina građevina sa spiska već bila u potpunosti uništena.

Antoine Bauza je 2010. godine dizajnirao igru 7 Wonders koja je veoma brzo postala neverovatan hit i privukla mnogo novih ljudi u hobi. Prosta i brza drafting mehanika ukomponovana sa relativno laganim pravilima, ali zanimljivim odlukama je vinula ovu igru u sam vrh popularnosti i dizajneru donela pregršt nagrada. 5 godina kasnije, Antoine se udružio sa legendardnim Brunom Katalom kako bi nam dali varijantu za dva igrača, nemaštovito nazvanu 7 Wonders Duel.

8

• Vreme: 30 minuta
    • Broj Igrača: 2
    • Mehanizmi:  povlačenje karata, sakupljanje setova
    • Dizajner: Antoine Bauza, Bruno Cathala
    • Izdavač: Repos Production/ CoolPlay
    • Izdato: 2015.

7 Wonders Duel je u osnovi engine building, drafting igra u kojoj igrači tokom svog poteza biraju jednu od trenutno raspoloživih karata (građevina) i mogu da je izgrade u svojoj civilizaciji, da je iskoriste za gradnju jednog od svojih čuda ili da je odbace kako bi dobili novac.

bg_7wondersduel_03

Igra se odvija u tri doba, a svako doba ima sve jače kartice koje se postavljaju po određenom principu prikazanom u pravilima. Tako će tokom prvog doba na početku biti otvoren veći broj karata za izbor, koji će se vremenom sužavati, dok će kod drugog doba biti obrnuto. Treće doba je mešavina i generalno daje slab izbor igračima koju kartu da odaberu, ali im i daje tešku odluku o tome koje karte da “otvore”. Naime, da bi karta bila dostupna za uzimanje, ona mora da ima “otvorenu” bazu, odnosno da nema ni jednu od dve donje karte koje je preklapaju.

Što se tiče tipova kartica građevina, 7 Wonders Duel ima braon i sive karte koje predstavljaju standardne i skupe resurse za gradnju, zelene koje predstavljaju naučne građevine uz pomoć kojih možete doći do naučne pobede ili uzeti otkrića, plave civilne građevine koje vam donose najviše poena, zlatne komercijalne koje vam donose novac ili olakšavaju kupovinu resursa, crvene koje predstavljaju vojsku i ljubičaste, kartice gildi, koje donose poene u odnosu na ostale karte koje posedujete.

bg_7wondersduel_02

U omanjoj kutiji se nalazi odličan plastični insert za karte, tablu i novac. Karte i tokeni su standardnog kvaliteta bez lanenog finiša, pa nikoga neće oduševiti. U kutiji se dobija veoma lep plastični marker koji na tabli označava trenutnu vojnu moć igrača.

IIlustracije su veoma lepe mada uglavnom poprilično generičke, dok je igra, što je najvažnije, veoma pregledna.

7 Wonders Duel je brza i veoma zabavna igra koja uz relativno mali uticaj sreće i finu količinu potrebnog dugoročnog planiranja stvara kvalitetnu zabavu. Naime, svaki igrač tokom poteza MORA da iskoristi jednu kartu, što potencijalno protivniku oslobađa kartu koja mu je veoma potrebna. Npr. za izgradnju građevina i čuda igrač mora da ima resurse. Ako ih nema, mora da ih kupi po ceni od 2 zlatnika + jedan za svaki taj resurs koji protivnik poseduje u braon i sivim građevinama. Ovo znači da protivnika možete veoma oslabiti time što ćete mu iseći priliv nekog resursa. Ovde u pomoć stižu određena čuda koja, kada se izgrade, igraču daju još jedan potez. Ovako dolazi do menjanja kruga i velike promene planirane strategije.

bg_7wondersduel_07

Jedan od najboljih delova igre je mogućnost dolaska do pobede kroz vojnu dominaciju ili nauku. Crvene karte igračima donose jačanje vojske i, ako jedan igrač suviše pobegne drugom u vojnoj moći, dolazi do pobede kroz vojnu dominaciju – igra se tada prekida i poeni se ne broje! Drugi način je da igrač sakupi određeni broj različitih naučnih otkrića, nakon čega postaje automatski pobednik. Oba ova alternativna načina za pobedu su tu da dozvole igraču koji zaostaje da natera vodećeg da uzima karte koje mu ne trebaju, kao i potencijalno potpuno drugačiji pristup od početka partije.

Uticaj sreće nije preveliki, ali će se s vremena na vreme desiti da baš sve krene loše. Izbacivanje kartica iz špila pre nasumičnog postavljanja na tablu dovode do toga da dve partije ne mogu biti potpuno identične. Kada na to dodate i 12 različitih čuda od kojih je samo 8 u igri, shvatate da 7 Wonders Duel nema problem sa varijabilnošću, pa će se igrati još dugi niz godina!

bg_7wondersduel_08

7 Wonders Duel je zasluženo visoko pozicioniran na BGG listi. Igra je kvalitetna, ilustracije odlične, a što je najbitnije, igrivost fantastična! Veliki broj teških odluka upakovano je u brzu i malu igru, savršenu za 2 igrača. Od skora igru možete nabaviti na našem tržištu sa pravilima na srpskom jeziku. Distributer za ovo izdanje je CoolPlay.

A PANTEON?!

Ah, Pantheon, ekspanzija za igru koja donosi božanstva iz nekoliko različitih starih religija, a igračima osim specijalnih mogućnosti tih karata (koja se manje-više podudaraju sa onim specijalnim mogućnostima već viđenim na čudima i naučnim otkrićima iz originalne igre), donose dva jako bitna elementa.

Tokom prvog doba, na skrivene karte koje se otkrivaju tek kada su slobodne za preuzimanje, igrači stavljaju tokene božanstava. Ovo znači da igrač koji otkrije kartu (i dozvoli protivniku da uzme potencijalno jaku građevinu) uzima prikazano božanstvo i stavlja ga na željeno mesto na novoj tabli koja prikazuje koliko to božanstvo košta njega, a koliko protivnika. Tokom drugog doba se na određene skrivene karte stavljaju popusti za aktiviranje božanstva. To je prvi element koji potencijalno daje veliku moć, ako igrač odluči da protivniku oslobodi skrivenu kartu.

Drugi novi element, daleko bitniji, je da igrači pored standardnih akcija mogu tokom svog poteza aktivirati božanstvo i tako preskočiti uzimanje karte sa table. Ovo menja krug, što može znatno promeniti dalju strategiju.

Međutim, i pored toga, nemam utisak da je Pantheon ekspanzija koju MORATE imati. Solidno je dobra, dodaje par zanimljivih elemenata koji uvode nove strategije, ali povećava vreme postavljanja, uvećava kompleksnost zbog koje je originalni 7 Wonders Duel dodatno briljirao, a donekle i uvećava uticaj sreće.

Ostavite komentar ili postavite pitanja na našem sajtu. Pridružite se diskusiji na našem Discord serveru. Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook, Twitter i Instagram.