Card Games

Germania Magna: Border in Flames – recenzija

Magna Germania je prostor kojim su Rimljani nazivali današnje oblasti Nemačke, Poljske, Danske, Beneluksa… Prostor koji je bio prepun razjedinjenih Germanskih plemena, uglavnom ne preterano zanimljivih Rimljanima zbog guste šume i ratobornog naroda koji je nanosio veću štetu legijama nego što bi Carstvo dobilo njihovim osvajanjem. Vođe ovih plemena su i igrači, željni novca i slave.

8

• Tip: kartična igra
  • Vreme: 30-60 minuta
  • Broj Igrača: 2-4
  • Mehanizmi: povlačenje karata, kooperativna igra, bacanje kockica
  • Dizajner: Daniel Budacz, Piotr Krzystek, Łukasz Wrona
  • Izdavač: PHALANX
  • Izdato: 2016.

Germania Magna je kartična, delimično kooperativna igra za 2 do 4 igrača u kojoj se uz labave saveze, pametno odigrane karte i mnogo sreće borite protiv Rimskog carstva u pokušaju da steknete što više slave u razjedinjenom Germanskom svetu. Na početku svakog poteza igrači nasumično dobijaju plemenskog vođu koji će im dati bonuse, uzimaju nešto novca i novih karata i spremaju se da osvoje raspoložive Rimske provincije sa skrivenim legijama.

bg_germaniamagna_02

Tokom poteza igrači odigravaju karte iz ruke, postavljaju jedinice koje se spremaju za napad na neku od provincija ili ojačanja za svoje i penale za protivničke vojske. Onog trenutka kada svi igrači propuste svoj potez, dolazi do bitaka za svaku provinciju koja je napadnuta, otkrivaju se skrivene legije i proverava se da li je ukupna snaga napadačkih jedinica svih igrača veća od odbrane Rimljana. Ako jeste, provincija je osvojena i igrači, u zavisnosti od poslatih jedinica, dobijaju slavu i novac. Nakon završene bitke, svaki igrač baca kockicu za svaku kartu koja je učestvovala u napadu i vraća u ruku preživele jedinice.

bg_germaniamagna_03

Igra se završava onog trenutka kada je osvojeno 6 provincija. Igrač sa najviše skupljene slave je pobednik.

Kvalitet komponenti je uglavnom prosečan, mada su velike karte koje predstavljaju provincije i table za praćenje slave dosta loše isečene i izgledaju iskrzano po uglovima. Ilustracije su već druga priča Sa jedne strane imamo fantastičo urađene crteže na kartama koji definitivno pomažu da se tema igre lepo probije, dok je preglednost na više mesta užasna. Sve tri vrste karata imaju skoro identične pozadine, pa je špilove teško razlikovati, a novčići se razlikuju samo u ispisanim rimskim brojevima koji se sami po sebi jedva vide.

bg_germaniamagna_04

Kao veliki ljubitelj istorije, Germania Magna je igra gde me je tema veoma privukla i mislim da je povezanost teme i mehanike solidna obzirom na to da se radi o kartičnoj igri. Verbalna interakcija je veoma bitna, odnosno savezi koje pravite sa drugim igračima i zabadanje noža u leđa kada vam to odgovara. Plus, za ljubitelje istorije, su i tekstovi na kartama, najčešće citati iz antičkih izvora.

Germania Magna veoma podseća na Smash Up, popularnu, laganu i brzu igru koja po mom mišljenju nije ništa više od okej. Dizajneri su poboljšali neke elemente, dodali zanimljivu temu, ali na nekim drugim poljima je toliko zakomplikovali da su igrači izgubili na osnovnim čarima Smash Up-a. Iako je naizgled osrednje teška strateška igra, uticaj sreće je apsolutno prevelik. Ako u početku ne izvučete dovoljan broj jedinica ne možete ništa uraditi tokom poteza, a ako morate da vučete karte nećete imati dovoljno novca da ih odigrate. I kao užasni dodatak svemu tome – igrači nakon svake bitke moraju bacati kockice kako bi videli koje jedinice su preživele. Ako vas baš ”neće” (4 puta sam bacio 1/2 kad mi je trebalo 3+) ostaćete bez svega što ste kroz prethodne poteze gradili.

bg_germaniamagna_05

Igri takođe fali i raznovrsnosti, jer ćete nekoliko istih karata konstantno gledati u svojim rukama. Ovde, opet, pre svega mislim na različite jedinice, sa drugačijim specijalnim sposobnostima. Ako se uzme u obzir da je želja izdavača i dizajnera bila da ova igra postane neka vrsta LCG-a, odnosno da dobija redovne ekspanzije sa novim kartama gde bi igrači umesto zajedničkog pravili svoje špilove, onda je manjak raznovrsnosti u “osnovnom setu” razumljiv.

bg_germaniamagna_06

Međutim, situacija nije beznadežna. Uz nekoliko prostih kućnih pravila igra zapravo može biti sasvim solidna. Za početak bi trebalo dozvoliti igračima da na početku poteza imaju mogućnost da izbace karte iz ruke kako bi vukli nove iz špila (pa makar to bilo ograničeno na određen broj karata), a problem sa kockicama može da se reši tako što bi igrači bili u mogućnosti da plate vraćanje jedinica.

Za kraj, primetili ste da mi nismo uživali u ovoj igri. Kome ona može biti zanimljiva? Onima koji su ljubitelji teme, baš vole Smash Up i žele nešto malo drugačije i ljudima koji vole verbalnu interakciju u igrama (Diplomatija?) i ne plaše se da izgube prijatelje.